יום שני, 19 באפריל 2010

"לא קלה היא לא קלה דרכנו..."

"גם מסע בין אלף מילין מתחיל בצעד אחד..." אמר חכם סיני אחד בשם מאו לסה לונג. אבל כשמתחילים לצעוד מגלים ש"לא קלה היא לא קלה דרכנו... " ולפעמים נתקלים במכשול כזה או אחר וצריך להשכיל להתגבר עליו כדי שנוכל להמשיך לצעוד לכיוון היעד הנכסף.
את הפתיח הארוך הזה כתבתי כדי לשתף אתכם במכשול הראשון שנתקלנו, אני ושותפתי לעבודת הגמר דורית וכיצד התגברנו עליו.
תחילה בחרנו את נושא ה"משל" לעבודת הגמר היינו בטוחות שזה נושא טוב שאנו מכירות ומלמדות כחלק מתכנית הלימודים בכשורי שפה ולא נתקשה ליישם אותו ביחידת לימוד מתוקשבת. נפגשנו והתחלנו לגלגל רעיונות אבל אז . . . נתקלנו בקושי ולא הצלחנו להעביר את התוכן הלימודי מהוראה כיתתית להוראה מתוקשבת א-סינרכרונית. התחבטנו, התלבטנו ולא הצלחנו למצוא את הדרך. השיא היה ביום רביעי האחרון כששנינו חזרנו הביתה מתוסכלות וקצת מיואשות.
המשכתי להתלבט גם במשך כל היום שלמחרת. בערב שוחחתי עם דורית והחלטנו לשנות את הנושא. בחרנו ביחידת הלימוד "שבעת המינים" כחלק מהנושא של חג השבועות. לאחר שהיינו שלמות עם השינוי מיד התחלנו לעלות רעיונות, פתחנו פריט ידע חדש וכתבנו הצעה חדשה. לאחר שסיימנו לכתוב את ההצעה בגעת (בשעת לילה מאוחרת) הרגשתי הקלה. משהתגברנו על המכשול אנו ממשיכות לצעוד במרץ בדרך אל היעד.
את התובנות שלי לתהליך הלמידה שעברתי אני רוצה לסכם במשפט הבא: "לא הידע אלא תהליך הלמידה, לא התוצר אלא תהליך רכישתו, הם אלה המספקים את ההנאה הגדולה ביותר." קרל פרידריך גאוס

תגובה 1:

  1. לאה,
    אכן ההתלבטויות היו רבות, מסתבר שפיתוח יחידת לימוד א- סינכרונית שונה לחלוטין מפיתוח יחידת לימוד פרונטאלית/ קבוצתית בכיתה.
    מסתבר שההחלטה לשנות את הנושא התבררה כנכונה במקרה זה. אך עלינו להקדיש מחשבה לכך שלא תמיד אפשר לשנות את הנושא...מה עושים במקרה כזה?!
    ושוב מגיעים למסקנה החשובה- שהטכנולוגיה צריכה לשרת את הפדגוגיה...

    השבמחק