יום שני, 10 במאי 2010

שלוב המשחק בהוראה


שלום לך בלוג יקר!


אני רוצה לשתף אותך ברגעים של נחת !


"משחק הוא הדרך של הילדים ללמוד את מה שלא ניתן ללמד אותם" מריה מונטסורי


משחק - למה ?


זאת השאלה ששאלנו גם את התלמידים והנה מספר תשובות:


"כיף ללמוד דרך משחק כי זה יותר מהנה."


"מרחיב את הידע."


"דף עושים פעם אחת ובמשחק אפשר לחזור זה עוזר לשנן את החומר."


"בדף יותר קשה לכתוב למי שמתקשה בכתיבה."


"במחשב יש אפשרות לחזור מצליחים לבד."


במסגרת הפרויקט בקורס "משחקים מתוקשבים" של פרופסור מיקי רונן נתבקשנו לערוך מחקרון קטן בעזרת משחק מתוקשב. אני ודורית עמיתתי בחרנו במשחק "בדרך לאוצר" מתוך האתר של נועם. נושא המשחק "שבעת המינים".
http://www.edu-negev.gov.il/tapuz/noamtp/noam.htm

המחקרון שלנו רצה לבדוק אילו סוגי אינטראקציות יתפתחו במהלך המשחק בין המשתתפים וכיצד יבואו לידי ביטוי.
המשחק מיועד למשתתף יחיד, אך אנו בחרנו לבדוק אילו אינטראקציות יתפתחו בין שני משתתפים שאינם מתחרים אחד נגד השני . בחרנו להעביר את המשחק בכתתי היה מפתיע ומרגש לראות שמטרה משותפת עודדה את תלמידי לשתף הפעולה, לפרגן, לעזור ולעודד. זאת בניגוד להתנהלות תחרותית שמאפיינת אותם.
המשחק התנהל באווירה נעימה, ניכר היה שהילדים נהנים. הם שחקו במשחק מספר פעמים וככל שהם שחקו יותר הם הצליחו ללמוד את התשובות לשאלות שהתקשו בהם בהתחלה.
בשיחה שלאחר המשחק הילדים ציינו שנהנו מהמשחק ורובם ציינו שלמדו דברים שלא ידעו קודם.
אני רוצה לציין ששילוב המשחק בתהליך הלמידה (מתוקשב או לא) חשוב מאוד והוא צריך להיות חלק בלתי נפרד מתוכנית הלימודים. המשחקים שבחנו לא היו מושלמים ולקו בחסר. כאשר מתכננים משחק מתוקשב יש להתייחס לצד פדגוגי ולצד הטכנולוגי.

תגובה 1:

  1. לאה היקרה,
    מעבר לכך שאני שותפה לכל מה שכתבת, רציתי להוסיף שנהנתי מאוד לשהות שעתיים בכיתתך, לאחר כל השיחות בינינו ציפיתי לדברים אחרים, אבל פגשתי כיתה בעלת הרגלי למידה והתנהגות, ילדים בעלי כושר ביטוי ושפה עשירה וכמובן - זו חווייה שונה ללמד כיתה קטנה, ממש כמו עבודה עם קבוצה קטנה.
    מבחינים שיש מורה טובה בכיתה...
    המשיכי בדרכך!
    דורית

    השבמחק